O mé první zakázce – část 1.

Za všechno může tahle fotka.

final-kiltandsocks

Nebo si za to můžu sama. Těžko říct. Tak či onak velmi krátce poté, co jsem začala dávat na FB své první výtvory  a pokusy o pletení, se mě kamarád napůl zeptal, napůl mi sdělil, že bych jistě zvládla uplést něco takového, jako je na fotce. Věnuje se totiž skotským tancům a toužil po podkolenkách ke kiltu. Challenge accepted!

Následovaly 3 dny učení se pletení ponožek, které mě kromě času stály i 2 záchvaty vzteku a 5x rozpuštění celé práce, upletení modelu (takové hrozně ošklivé malé divně tvarované věci, vzdáleně připomínající ponožku, na které jsem zkoušela potřebné techniky) až jsem mohla s klidným svědomím prohlásit, že bych podkolenky uplést zvládla.

Tohle je inkriminovaný model:

Prvotní nadšení a tíha zodpovědnosti (pletla jsem pouze podle zaslaných mír, možnost vyzkoušet výrobek nebyla) časem vystřídalo lehké zoufalství, že podkolenky jsou mnohem delší, než jsem si myslela. Zdály se mi být nekonečné! Pořád jsem pletla, a pletla, a pletla, a nemělo to konce. Stále je pletu. Ale už jsem skoro u manžety, a začínám mít trochu obavy, jak budou kamarádovi sedět…

Tady je minigalerie průběhu prací. Foceno na mobil, nic moc kvalita, ale lepší foticí přístroj aktuálně nemám.

 

Jak to dopadne, se dozvíte ihned poté, co si můj první zákazník (kterému tímto velmi děkuji za vloženou důvěru!) podkolenky vyzkouší. A chystám se napsat i článek o podkolenkách ke kiltu jako takových – během příprav projektu jsem se dozvěděla tolik zajímavých informací, že musí z hlavy ven. Tamtéž budou i technické detaily k pletení kilt hose.

Leave a comment